Κινηματογραφική λέσχη: Πέμπτη 29/5 _ 8.30μ.μ.

Την  Πέμπτη στις 29 Μαϊου και ώρα 8.30 το βράδυ
στην Πνευματική Εστία Σπάρτης
προβάλλουμε την ταινία:

“Chaharshanbe-soori (Fireworks Wednesday)”

αρχείο λήψης (2)Image
Ιράν, 2006

Διάρκεια 102′

 

Σκηνοθεσία: Asghar Farhadi
ΣενάριοAsghar Farhadi, Mani Haghighi
ΗθοποιοίHedye Tehrani, Taraneh Alidoosti, Hamid Farokhnezhad
 

Υπόθεση: 

Σύμφωνα με την Ιρανική παράδοση, την τελευταία Τετάρτη πριν το νέο περσικό έτος, ο λαός ανάβει φωτιές στους δρόμους και γιορτάζει με πυροτεχνήματα και κροτίδες. Παραμονή της γιορτής, η νεαρή Ρούχι, η οποία ετοιμάζεται να παντρευτεί, πηγαίνει να καθαρίσει το σπίτι μίας μεσοαστικής οικογένειας στην Τεχεράνη. Το διαμέρισμα είναι αναστατωμένο, ακατάστατο, με σπασμένα τζάμια παντού. Η οικογένεια όμως είναι σε ακόμα χειρότερη κατάσταση: η νευρωτική γυναίκα κατηγορεί τον σύζυγο ότι την απατά με τη διπλανή διαζευγμένη κομμώτρια, εκείνος ωρύεται ότι τον αδικεί, ενώ το τυλιγμένο με γάζες χέρι του μαρτυρά ότι αυτός ευθύνεται για το σπασμένο παράθυρο της κρεβατοκάμαρας. Κατά τη διάρκεια της μέρας η Ρούχι μεταμορφώνεται σε κατάσκοπο για τη σύζυγο, μεσολαβητή του συζύγου, ειρηνοποιό του ζευγαριού και γκουβερνάντα του μικρού τους αγοριού που ρουφάει όλη την ένταση. Σταδιακά, όσο πέφτει η νύχτα και τα πυροτεχνήματα ξεκινούν, εκείνη χάνει την πίστη της στο θεσμό του γάμου…

Κριτική:
Ο Asghar Farhadi , που πέρσι είχε κάνει το πολυβραβευμένο ‘Ένας Χωρισμός’, έκανε τα Πυροτεχνήματα την Τετάρτη το 2006 και ήταν η τρίτη του ταινία. Εδώ έχει την ίδια θεματολογία και δίνει με το ιδιαίτερο ύφος του ένα πορτραίτο των ανθρώπινων σχέσεων, το πώς αυτές αλληλεπιδρούν και πως μια μικρή πράξη ή λέξη από έναν μπορεί να αλλάξει την οπτική των πραγμάτων για κάποιον άλλο.
Όλα αυτά δημιουργώντας παράλληλα σασπένς μέσα από φαινομενικά μικρά πράγματα. Ο άντρας της Μοσντέ την απατά με την Σεμίν ή όλα είναι στη φαντασία της και δηλητηριάζει άδικα τη ζωή της? Θα καταφέρει το ζευγάρι να τα βρει και να πάνε διακοπές? Η Ρουχί καταλαβαίνει τί πραγματικά συμβαίνει? Με διάλογους απλούς και καθημερινούς ο Φαραντί καταφέρνει και μας αιχμαλωτίζει σιγά-σιγά παρουσιάζοντάς μας χαρακτήρες ανθρώπινους και ολοκληρωμένους, με τα ελαττώματα και τα προτερήματά τους, γεμάτους αισθήματα, απογοητεύσεις και χαρές.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s